< Back

Press release (in Finnish): Suomalaista virtuaalisuunnitteluosaamista Kazakstaniin

Kazakstanissa, Astanassa järjestettävän Expo2017 maailmannäyttelyn Suomi-päivään kuului suomalaisten yritysten esittäytyminen ja juhlallisuuksia, myös Suomen presidentti vieraili tapahtumassa. Kazakstanissa ollaan erityisen kiinnostuneita suomalaisesta rakennusalan virtuaalisuunnitteluosaamisesta. Erityisen mielenkiinnon kohteena näyttelyssä on ollut suomalaisen Collaprime Oy:n kollaboraatio-osaaminen ja yrityksen kehittämä virtuaalitilakonsepti (CAVE), jonka avulla mahdollistetaan rakennusprojektien sidosryhmien tehokas yhteistoiminta ja sidosryhmien jäsenten ja käyttäjien osallistaminen.

Collaprime Oy on solminut yhteistyösopimuksen Kazakstanin öljy- ja maakaasualueen, LänsiKazakstanin kanssa. Collaprime vie suomalaista rakennussuunnittelun virtualisointiosaamista jatkossa Kazakstanin nopeasti kasvaville markkinoille. Kazakstanilaisen sopimusosapuolen edustajana toimii Länsi-Kazakstanin alueen kuvernööri Altay Kulginov.

Collaprime Oy:n toimitusjohtaja Tony Lindqvist toteaa onnistuneesta matkastaan Astanaan:

”Tämä on ollut mieletön kokemus sekä henkilökohtaisesti että ammatillisesti, Kazakstanilaiset ovat todella ystävällisiä ihmisiä. Presidentin vierailu ja osallistuminen Suomi päivään oli mielettömän upeaa. Kaupallisesti matka ylitti kaikki odotukset ja siitä iso kiitos kuuluu BusinessOululle ja varsinkin Karisen Petrille ja heidän paikalliselle henkilökunnalleen. Saimme mielettömän ison projektilähdön ja korkean tason valtiolliset kontaktit täältä.” Collaprime Oy toteuttaa virtuaalitodellisuuspohjaisia kollaboraatioratkaisuja, joita sovelletaan yleisesti rakentamisen suunnittelu-, toteutus- ja ylläpitovaiheessa rakennus-, infra ja prosessiteollisuuden hankkeissa. Yritys auttaa asiakkaitaan kehittämään toimintojaan parantamalla projekti-ihmisten kollaboraatiota ja tällä tavoin luomaan kannattavampaa liiketoimintaa.

Linkki Tengri-News uutisiin tästä

Lisätietoja: